follow me ;) xx

Thursday, February 7, 2013

cantik kah kau ?

hei ! kau perempuan durjana.
cantikkah engkau dengan kata-kata kesat mu?
cantikkah engkau dengan semua sikap tambir mu?
cantikkah engkau dengan lagak gayamu yang selalu menimbulkan rasa menyampahku dan rakan-rakan lain?
adakah kau rasa kau hebat?
adakah kau rasa kau boleh takhlukkan dunia dengan sikapmu yang begitu?

hey perempuan, aku tidak sedikit pun goyah dengan semua kata-kata kebabian yang kau lemparkan.
Kau tidak tahu sebagaimana kuatnya jiwa ku jika ingin dibandingkan dengan jiwamu yang rapuh dan tidak sedar diri.
Kau tidak mengerti dengan dalam lagi soal dunia ini.
Kau sungguh-sungguh mencabar imanku dan sedikit demi sedikit kau mendorong aku supaya menampar muka mu yang tidak cantik itu.

terima kasih aku berikan dengan hormat untuk mu atas semua kebabian yang kau lakukan depan mata aku.
Kau tidak cantik untuk semua itu dan kau takkan ku hormati lagi.
Kau akan menyesal atas kebabian yang kau lakukan sebelum ini kerana aku boleh membabi lebih dari kau yang tidak punya kaki untuk menandingi aku.
Aku tidak cakap kosong di sini, dan aku sungguh-sungguh tidak sanggup lagi membiarkan kau terpesong dengan dunia mu sendiri tanpa memikirkan perasaan orang lain yang telah sengaja kau lukai.
Kau akan taubat nasuha jika kau mengenali diriku dengan sepenuhnya.
Kau memang tidak sedar sekarang, mungkin sekejap lagi ataupun esok hari.
Bila mentari tiba lagi, kau bukan menjadi teman rapatku mahupun teman sekadar kenalan sahaja.
Aku tidak akan mengingati namamu walau dalam tidur ku sekalipun.

Aku harap kau akan sedar bahawa kau tidak cantik dan kau tidak akan cantik dengan semua kebabian tersebut. Semoga kau sedar.

Di sini aku letakkan beberapa keping gambarku supaya mata mu terbuka bahawa kau tidak akan dapat menandingiku. Hanya dengan barang-barang murah yang kau punya, kau jangan mahu berlagak depan aku. Kau tiada apa-apa.




semua di atas adalah hak milik aku dan semua nya tidak tertolok banding dengan kau yang cukup-cukup tidak cantik atas sebab kebabian mu.
sungguh, lebih banyak orang yang buruk berdasarkan muka lebih dari kau, tapi atas sebab mereka tidak menunjukkan kebabian mereka di depan aku, sedikit pun aku tidak merasa mereka buruk.
Aku pasti akan menghormati mereka-mereka jika mereka menghormati aku.
Harap maklum dan terima kasih.



No comments:

Post a Comment