follow me ;) xx

Monday, May 7, 2012

sakitkah saya ??

akhir-2 ni saya always pening atau sakit kepala , loya and saya selalu lupa lah . so saya pun cari lah di Google , apa antara sebab-2 dia ni . so , saya ada jumpa , itu adalah antara tanda-2 orang yang menghidap barah otak . saya ni risau juga ni , bila saya baca antara gejala-2 barah otak tu kebanyakannya ada berlaku pada saya . hmm , sakit kah saya ? mungkin kalau ada masa saya mahu juga pigii check tempat pakar . manalah tahu kan .. okey , sekarang saya mahu share juga antara gejala-2 nya tu , manalah tahu ada juga di kalangan kamu yang selalu ada macam yang tertera dalam antara gejala-2 barah otak ni . or maybe just untuk pengetahuan am , boleh juga tambah-2 pengetahuan kan . huh . okey , bacalah !


  • sakit kepala yang teruk terutama di sebelah pagi berbandaing tengahari
  • sakit kepala berterusan diikuti dengan loya dan muntah
  • pandangan kabur
  • sering lupa
  • epilepsi (sawan, kekejangan otot dan tidak sedarkan diri)
  • gangguan percakapan
  • kesukaran menggerakkan kaki dan tangan
  • gangguan ingatan atau perubahan personaliti
  • kerap diserang sakit kepala
yang saya kasi biru-2 tu apa yang berlaku sama saya lah . okey ? so , kalau kamu pun ada gejala-2 begini , cepat-2 jumpa doktor pakar okey ? bubyeeee ~

No comments:

Post a Comment